tirsdag 13. juli 2010

Advarer bloggere mot å legge ut bilder

Pedofile utnytter i følge VG i dag barn på bilder som blir lagt ut av foreldrene, og det bes fra Kripos og Datatilsynet om at foreldrebloggeremå være mer forsiktige. Jeg synes det blir litt ensidig å kun gå ut å advare bloggerne, problemet blir ikke løst av den grunn. Jeg forstår at en må være forsiktig med hvilke bilder en legger ut på nett, og at ungdommer kan synes det er flaut med familiebilder åpent for alle. Men at 30-åringer skal synes det er flaut med barnebilder av seg selv, har jeg litt vanskelig for å tro. Jeg synes det er artig å se bilder av meg selv fra barndommen. Men en må jo bruke sunt folkevett, og unngå bilder derf barna er uten klær og bilder av og i situasjoner som er ubehagelige. Dersom et uskyldig strandbilde blir utnyttet, så finnes jo disse i omtrent alle medier, blader, aviser, internett etc. En finner dem overalt. I tillegg er det jo bare å ta en tur på stranden og ta bilder selv.
Tror en må innse at samfunnet har endret seg, at bilder og informasjon er og antakelig vil være tilgjengelig for allmennheten på godt og vondt. Jeg legger ut bilder av barna mine, fine bilder som jeg håper de er og blir stolte av og som fremkaller gode minner både i tenårene og som voksen.

Lene på Landet

4 kommentarer:

  1. Veldig bra innlegg. Hysteriet begynner å ta litt overhånd nå.

    Hva blir det neste? Må barn bruke burka ute fordi en pedofil tilfeldigvis kan se dem på gata og fantasere om dem når dem kommer hjem?

    La stolte foreldre vise fram barna sine sier nå jeg, og bruk heller ressursene på å forhindre faktiske overgrep.

    SvarSlett
  2. Du satte ord på akkurat de tankene jeg sitter med også! bra innlegg!

    SvarSlett
  3. Årets mest idiotiske uttalelse!


    "Med dagens teknologi er det heller ikke noe problem å fjerne trusa, skriver gruppeleder for særskilte objekter i Kripos, John Ståle Stamnes"

    For en komplett idiot denne John Ståle figuren er!

    SvarSlett
  4. Med den uttalelse sier han egentlig at alle klærne kan fjernes med dagens teknologi....så hva gjør en da??

    SvarSlett

Blogglisten