torsdag 24. juni 2010

Blomstringen godt i gang










Endelig er skråningen min i full blomst. Jeg plantet masse nye stauder i fjor, en del av dem var skikkelig puslete. Har faktisk vært litt spennende å se hva som kommer opp, for jeg har selvfølgelig glemt ut hva jeg har plantet hvor. Så nå er det skikkelig kjekt å se hvordan det blir. Fargesammensetningen ser ganske grei ut, men en del av plantene må nok holdes godt nede slik at de ikke tar overhånr. Spesielt 3 geraniumer må nok passes litt på. Men vil jo gjerne ha litt geranium i bedet. Har ikke sett en eneste brunsnegle i år, tror kanskje det har med valget av planter å gjøre. Prøver å velge ut planter utifra hva sneglene liker best. Derimot er jeg plaget med en del maur. Har ikke så lyst å bruke insektsmidler, så når jeg finner et bol heller jeg over kokende vann. Faktisk ganske effektivt, og tar i allefall knekken på eggene.
Nå får jeg bare håpe på litt regn (bør jo helst ikke håpe på regn om sommeren), det er så fryktelig tørt. Sommerblomstene kommer veldig sent, sikkert pga kald nordavind og tørr jord.
Og så skal jeg til å lage grønnsakshage og et bed for høye stauder. Har fått lånt en jordfres, så nå skal det settes i gang å frese opp en del av hagen. Ser for meg hvordan det skal bli, bare å håpe at jeg klarer å gjennomføre det :o)



Ellers så blir det åpent hus hos Lene på Landet i dag og lørdag. Gleder meg til det. Passer kanskje fint dersom noen har fått igjen litt på skatten ;o)
Har fått opp mitt nye store skilt nede ved veien, kanskje litt lettere å finne frem :o) Smaksprøver på nydelig økologisk te fra Pukka og visning av de utrolig myke klærne i økologisk bomull og bambus. Bare å ta turen for den som vil :o)

1 kommentar:

  1. Hva i helvete har dette drittet med skatteligningen å gjøre (som det er link til fra DineSider) ?!?

    SvarSlett

Blogglisten