tirsdag 1. juni 2010

Barn skal få være barn, ikke en kopi av voksne







Er vi foreldre nikkedukker??





Å kjøpe klær til små moteløver kan iblant være en utfordring. I dagens samfunn der små frøkener blir eksponert for mote på TV, blader, filmer og musikk, kan det være vanskelig som forelder å få bestemme hvilke klær barnet skal gå i. Likevel er det vi som foreldre som i mange sammenhenger må sette grenser og bestemme hva som er best for våre egne barn.

Barnas klær skal være behagelige, funksjonelle og laget for aktivitet, lek og utfoldelse. At små barn kler seg i utfordrende og såkalte sexy klær synes jeg er hårreisende. Så lenge det er jeg som kjøper klærne til ungene, vil ikke slike klær komme inn i dette huset. La barn få være barn så lenge de kan. Og forlanger frøkenen et "voksent" plagg, skal jeg heller bruke tid og forklare hvorfor hun ikke vil få det før jeg går til innkjøp av et plagg laget for lek og aktivitet, ikke for høye hæler og disko!

Her er hva JEG synes barna skal få gå i....myke og behagelige klær :o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten